مطالب مرتبط:
آیین سنتی «گرگیعان» در خوزستان برگزار شد 
فیلم/آیین سنتی گرگیعان جشنی برای میلاد امام حسن مجتبی (ع) در خوزستان
آیین سنتی گم تلا در هرابرجان مروست برگزار شد
آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود
تصاویر/ آیین سنتی کاروان شادی و آیین مجمعه گردانی حسین آباد کویر آران و بیدگل
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 فروردین 1403 ساعت 10:102024-03-27سياسي

آیین سنتی « گرگیعان » در خوزستان برگزار شد 


گرگیعان سه شنبه شب با حضور جمعی از مردم برای احیای آیین گرگیعان و گرامیداشت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در نمایشگاه بین المللی اهواز و با حضور پر شور کودکان و اجرای برنامه های متنوع و با هدف حفظ این میراث و پاسداشت این سنت کهن برگزار شد.

- گرگیعان سه شنبه شب با حضور جمعی از مردم برای احیای آیین گرگیعان و گرامیداشت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در نمایشگاه بین المللی اهواز و با حضور پر شور کودکان و اجرای برنامه های متنوع و با هدف حفظ این میراث و پاسداشت این سنت کهن برگزار شد.

جشن گرگیعان به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) سه شنبه شب با حضور پر رنگ کودکان و جمعی از مردم شریف عرب خوزستان با اجرای برنامه های شاد و متنوع در اهواز و برخی شهرستان های استان برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ گرگیعان در اهواز و بسیاری از روستاها و شهرهای خوزستان همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و مصادف با شب میلاد امام حسن (ع) به عنوان یک آیین سنتی و مذهبی برگزار شد.

واژه گرگیعان گویش بومی و محلی واژه قرقیعان در خوزستان است که بعضی از زبان شناسان اعتقاد دارند که این واژه از قرع الباب که به معنی کوبیدن درها hsj و عده دیگری هم ریشه قرقیعان را از واژه قرع العین که به معنی نور چشم است نسبت می دهند.


برچسب ها: میلاد امام حسن مجتبی - امام حسن مجتبی - میلاد امام حسن - نمایشگاه بین المللی - برنامه های متنوع - گرامیداشت میلاد - برگزار
آخرین اخبار سرویس:

آیین سنتی « گرگیعان » در خوزستان برگزار شد 

آیین سنتی « گرگیعان » در خوزستان برگزار شد